Продужени боравак
Продужени боравак
Постојање продуженог боравка je од велике користи и значаја како за децу тако и за родитеље. Боравак je отворен за децу чији су родитељи запослени или нису, децу која имају проблема у социјалазацији и усвајању градива одређених предмета. Слободне образовне активности јесу активности које одражавају основна обележја квалитетног провођења слободног времена, креативности и индивидуалности. Улога школе ће на тај начин бити максимално и рационално искоришћена, јер пружа велике могућности деловања, а све у сврху правилног развоја сваког детета у квалитетну особу, корисну својој породици и заједници.
Продужени боравак се организuje након редовне наставе у школи за ученике првог и другог разреда, у периоду од 12:00 до 16:00 часова, с тим што радно време и организација рада могу бити флексибилни. Дежурство се организује по потреби. За ученике је организован и ручак у школској кухињи.
План рада у продуженом боравку реализује се у свим расположивим просторијама у школи (учионица, спортска сала, двориште). Програм се реализује у учионици која је прилагођена и опремљена искључиво за остваривање рада продуженог боравка.
Простор у којем ученици проводе већи део дана је осветљен, довољно велики, опремљен аудио-визуелном опремом, дидактичким помагалима, малом приручном библиотеком. За разноврсне активности осигураће се довољно материјала (папир, бојце..).
У циљу што успешнијег упознавања деце и решавања проблема, учитељ из продуженог боравка упућен је на континнуирану сарадњу са педагогом и директором школе, као и на константну сарадњу са родитељем.
Циљеви реализације садржаја у продуженом боравку у складу са општим циљевима основног образовања:
- Омогућити детету пун живот и открити његове потенцијале
- Омогућити детету његов развој као социјалног бића кроз живот и сарадњу са осталима како би допринело добру у друштву.
- Припремити дете за даље образовање и целоживотно учење.
Специфични циљеви:
- Потпун и хармоничан развој детета;
- Фокусирање на учење;
- Оспособљавање ученика за самостално учење;
- Истицање радости учења и поспешивање мотивисаности за учење;
- Писменост (језичка, математичка)
- Рад на начинима изражавања емоција (друштвено прихватљиви модели)
- Улога рада у продуженом боравку у постављању за целоживотно учење
- Поштовање различитости и толеранције
ДНЕВНИ РЕЖИМ РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА
- 00 – 11.25 – редовна настава
- 30 – 11.35 – пријем ученика
- 35 – 11.55 – одмор по сопственом избору,боравак на свежем ваздуху
- 55 – 12.05 – припрема за ручак
- 00 – 12.30 – ручак
- 30 – 12.45 – боравак на свежем ваздуху; одмор у учионици
- 45 – 13.45 – израда домаћих задатака
- 45 – 14.20 – реализација неке од пратећих активности, организовање слободног времена
- 20– 14.45 – обнављање градива са часова редовне наставе
- 45 – 15.00 – слободно време,сређивање учионице, одлазак деце
РАСПОРЕД ДНЕВНИХ АКТИВНОСТИ У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ
ПОНЕДЕЉАК | УТОРАК | СРЕДА | ЧЕТВРТАК | ПЕТАК | ||||
Игре без граница | Игре без граница | Игре без граница | Игре без граница | Игре без граница | ||||
Израда домаћих задатака | Израда домаћих задатака | Израда домаћих задатака | Израда домаћих задатака | Израда домаћих задатака | ||||
Утврђивање градива из српског језика и математике (према потреби и из осталих предмета) | Утврђивање градива из српског језика и математике (према потреби и из осталих предмета) | Утврђивање градива из српског језика и математике (према потреби и из осталих предмета) | Утврђивање градива из српског језика и математике (према потреби и из осталих предмета) | Утврђивање градива из српског језика и математике (према потреби и из осталих предмета) | ||||
ПРАТЕЋЕ АКТИВНОСТИ | ||||||||
Оловка пише срцем
| Шарам, стварам | Народна традиција | Мала школа великих ствари | Певам, глумим | ||||
Активности по избору ученика | Активности по избору ученика | Активности по избору ученика | Активности по избору ученика | Активности по избору ученика |